Genel

IBB Trafik Kontrol ve Yandex’in Trafik Bilgilerini bize iletmesi

Bayadır konu hakkında bir yazı yazmayı planlıyordum, bu aralar kafamı rahatlatmak için kendimi araştırmalara kitaplara verince aklıma bu husus geldi.

Ailem ile ne zaman yola çıksak gerek yandex gerekse ibb ‘nin trafik uygulamalarında yoğunluk haritasının nasıl çıktığı sorusu gelirdi hep. Özellikle yandex’in ara sokakları bile bildirmesi gerçekten ufak ama güzel bir ayrıntı.

İstanbul ve Ankara gibi büyük yerleşim alanlarında en büyük sorun mağlum trafik. Ankara da kesin bir kanaatim yok fakat İstanbul da trafiğin olmasının en büyük sebebi bütün şehrin eski adı ile E-5 şuan ki ismi ile D-100 karayolunun etrafında toplanması. Baktığınız zaman Mecidiyeköy, Cevizlibağ , şirinevler hattı şehrimizin en kalabalık noktaları.

Bu tip problemleri aşmak için genel olarak teknolojinin nimetlerinden yararlanmak gerekiyor ve bu süreçte Coğrafi bilgi sistemlerini iyi anlamak gerekiyor.

Bu konuyu IBB gerçekten çok güzel canlandırdı, belirli bölgelerde konuşlandırılan RMTS sensörleri ile araçların geçiş hızları ve araç sayısını bu sensörler ile otomatik ölçebiliyor. Aynı sensör sistemi trafik radarlarında kullanılmakta bu arada bizim hızımızı bu RTMS sensörleri üzerinden ölçerek işleme alıyorlar.

İstanbul trafiğinde bu sensörler üzerinden gelen bilgiler%90 doğruluk oranı ile ( radar olayına girersek her 10 hızlı giden araçtan 1 tanesi kendini kurtarıyor ) trafikteki araç sayısını ve bu araçların hızlarını ölçerek ana arterlerdeki durumu bizlere ulaştırır. Bu sayede bizde sistem üzerinden bunları görüp yolumuzu ona göre planlarız.

Peki Yandex’de bu durum nasıl oluyor.

Yandex üzerinde durum daha komplike ve profesyonelce yapılmış. Biliyorsunuz ki özellikle Filo üzerine çalışan şirketler araçlarında GPS cihazı bulundurur ve bu cihazlardan araçlarını takip ederler. Bu GPS cihazları aracın Açık/Kapalı kontak bilgisini , Aracın konumunu , Süretini veya rolanti bilgilerini bağlı olduğu şirkete iletir.

Buraya kadar her şey normal, şirketler araçlarını kontrol ediyor. Peki ya bu bilgiler Yandex ile paylaşılırsa ?

İşte bu noktada araçların detayları verilmeyecek şekilde konum ve hız bilgileri Yandex’e entegre edildiği zaman istanbulun ara sokaklarını da kapsayan trafik haritası çıkmış oluyor. Tabi bu noktada bazı detaylar var.

Örneğin servis hizmeti veren hafif ticari araçlar dur / kalk anlarında yolladıkları sinyaller ile bu istatistikleri etkilemez mi. Bu hususta zaten işin kalitesi ortaya çıkıyor ve ilgili algoritmalar ile belli kıstaslarda veriler filtrelenerek gerçeğe uygun olarak trafik hizmetini almış oluyoruz.

Aklıma gelmişken Hızlı ve Öfkeli 7 filminde bir sahne var. Amerika da Tanrı’nın Gözü adında bir yazılım geliştiriliyor, bu yazılım dünya üzerinde ki bütün Kameralara bağlanarak ( cep telefonu kamerası , tv kamerası , pc kamerası , güvenlik kamerası vb. ) kişileri çok kısada biyometri tekniği ile bulup konumlandırma yapıyor.

Bu olayın tabi uçuk tarafı ama teknik olarak mantık tamamen aynı, elimizde CBS ‘ye uygun olarak hazırlanmış bir program var ve Araç takip üzerine çalışan bununla birlikte yandex uygulamasını kullanan ek olarak ” GPS ” özelliği açık tüm cep telefonlarından konum sürat hız bilgisi alarak yoğunluk haritasını oluşturuyor.

Bu hizmet Alternatif olarak farklı hususlarda kullanılabilir, ben bunu ilk gördüğüm de aklıma şuan kullanımda kesinlikle olmayan ( belki 2 ay araştırdım ) 1-2 proje geldi. Kafamda tam tasarlar isem Gustave Liebau ‘nun emniyet kemerini icat edip Volvo ‘nun insanlık namına sunması gibi bende yayınlarım.

Kişisel hisler;

Yazmak insanı gerçekten rahatlatıyor, bu aralar o kadar kafam dolu ki kendimi kablolu yayında Baby TV izleyip hipnotize olurken buluyorum.

Bu arada bu eseri muhakkak dinleyin

bparlayan

Blog sitemi boş zamanlarımda hem biraz karalamak hemde mesleki tecrübeleri paylaşmak için kullanmaktayım. Burası benim deşarj noktam. Bu paylaşımları istediğiniz gibi çoğaltabilir ve kullanabilirsiniz : ). Ufak bir teşekkür yeterli. bugra[@]bugraparlayan.com.tr adresinden iletişim kurabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Başa dön tuşu
Kapalı